Programma saskaņota kā pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programma 8 stundu apjomā. 2018. gada 24. aprīļa saskaņojuma Nr. RIMC-18-109
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 480 (15.07.2016.) „Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība” 11.4. punktu pedagogiem audzināšanas mērķa un uzdevumu īstenošanā nepieciešams pilnveidot savu profesionālo kompetenci audzināšanas jautājumos ne mazāk kā sešu stundu apjomā triju gadu laikā pedagoga vispārējo kompetenču modulī.
Semināra mērķis: radīt izpratni par audzināšanas un mācību procesa vienotību.
Semināra uzdevums: paaugstināt skolotāja kompetenci audzināšanas jomā: zināt attieksmju veidu attīstības pedagoģiski psiholoģiskos pamatus, prast tos integrēt sava mācību priekšmeta saturā, pielietot šīs prasmes savā pedagoģiskajā darbībā.
Plānotie rezultāti: skolotāji iegūs zināšanas par dažādiem attieksmju attīstības veidiem, to integrāciju mācību priekšmeta saturā, prasmi integrēt audzināšanas līdzekļus mācību stundā, zināšanas par attieksmju emocionālo dabu un tās izmantošana mācīšanās motivācijas veicināšanā, skolotāja personības kā audzināšanas līdzekļa izmantošanas iespējas izpēte.
Galvenās tēmas:
- 1. Attieksmju veidi, to vieta audzināšanas procesā, refleksija par pieredzi, mērķu saskaņošana.
- 2. Skolotāja personība kā audzināšanas līdzeklis. Personības saturs un struktūra, personība kā audzināšanas līdzeklis.
- 3. Mācību procesa un audzināšanas sakarības: mērķu, līdzekļu, rezultātu un vērtēšanas audzinošā funkcija.
- 4. Emociju vieta audzināšanas procesā: emocijas un motivācijas veicināšana.
Semināru vada: Airisa Šteinberga, psiholoģijas doktore, pedagoģijas maģistre, psiholoģe – konsultante, mācību iestādes „tautskola.lv” vadītāja, kopš 2014.gada RTU Humanitārā institūta Sociālo zinātņu katedras asociētā profesore, bijusī Torņakalna Privātās vidusskolas direktore. Vairāku psiholoģijas mācību līdzekļu un zinātnisko rakstu autore.
Semināra norise: apmācību programma paredz aktīvu iesaistīšanos mācību procesā, pielietojot grupu darba metodes. Darbs organizēts jauktā formā – teorētiskie jautājumi mijas ar praktisko jautājumu risināšanu, lai dalībnieki iegūtu ne tikai teorētiskas zināšanas, bet arī praktiskas iemaņas.
Dalībnieki: vispārizglītojošo skolu skolotāji.