2019.gada 1.maijā stājies spēkā jaunais Trauksmes celšanas likums. Likums paredz vairākus nosacījumus un prasības, kas attiecināmas uz uzņēmumu, iestādi kā Darba devēju. Likuma normu ieviešana uzņēmumos ir radījusi daudz un dažādus jautājumus, kā piemēram, kuru personu pilnvarot informācijas apkopošanā, kādi dokumenti nepieciešami, kā izveidot pašu trauksmes celšanas sistēmu, kā izstrādāt metodiku.
Līdz šim nav normatīvo aktu, kas regulē atbildības apjomu par nelabvēlīgu seku radīšanu (administratīvā atbildība), nav normatīvo aktu, kas regulētu trauksmes cēlēju pagaidu aizsardzību. Kādai jābūt uzņēmuma rīcībai, ja tiek veikta valsts iestāžu pārbaude saistībā ar trauksmes cēlēja iesniegumā norādīto informāciju, kādi dokumenti ir nepieciešami, kādas atbildes sniedzamas pārbaudes laikā u.c.
Seminārā sniegsim atbildes uz visiem augstākminētajiem jautājumiem, jo laika posmā no kura likums ir stājies spēkā, ir jau pirmie precedenti, uzņēmumu pieredze saistībā ar valsts iestāžu prasībām, ko tās cenšas izvirzīt. Trauksmes celšanas likums skar darba tiesiskās attiecības, darbiniekus, tādējādi rodas nepieciešamība pēc atsevišķu dokumentu izveides, vai arī nepieciešama atsevišķu normu iekļaušana jau esošajos iestādes normatīvajos aktos.
Praktizējošas juristes Aijas Vācietes seminārā atbildēsiem uz šiem jautājumiem, sniegsim praktiskus ieteikumus, kā uzņēmumam piemērot likuma normas, analizēsim kāds ir nepieciešamais dokumentu kopums, un atbildēsim uz daudziem citiem Jūsu jautājumiem, jo tikai laika gaitā ir iespējams ieraudzīt likumā esošās nepilnības un trūkumus, kā arī sniegt prakstiskus ieteikumus kā rīkoties konkrētā situācijā.
Seminārā apskatīsim sekojošus jautājumus un diskutēsim par šādām tēmām:
Kā informēt darbiniekus par trauksmes celšanas sistēmu? Kā izveidot trauksmes celšanas sistēmu un nodrošināt kontroles mehānismu? Kas ir kontaktpersona, kādas ir tās tiesības un pienākumi? Kādi dokumenti nepieciešami?
-
1. Iekšējā trauksmes celšanas sistēmas izveide uzņēmumā un metodikas izstrādāšana;
-
2. Minimālais pasākumu kopums, lai ievērotu likuma prasības, uzņēmuma iekšējais kontroles mehānisms;
-
3. Nepieciešamie dokumenti un prasības dokumentu noformēšanā (metodikas, darba kārtības noteikumi, darba līgums, instrukcijas, nolikumi, u.c.);
-
4. Darbinieks - kontaktpersona, tā tiesības un pienākumi;
-
5. Valsts iestādes pārbaude un uzņēmuma rīcība, nepieciešamo dokumentu kopums, paskaidrojumi, u.c. dokumenti.
Semināra nobeigumā – jautājumi un diskusijas par semināra dalībniekiem aktuāliem jautājumiem. Savus jautājums varat iesūtīt pirms semināra (vismaz 3 dienas iepriekš) vai arī ņemt līdzi uz semināru.
Cena: 56,00 EUR + PVN
Vairāk informācijas: www.pacagenda.lv